.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گاز رایگان برای کم‌مصرف‌ها
مدیرعامل شرکت گاز مازندران از رایگان شدن بهای گاز برای مشترکان کم مصرف‌ خبر داد.

 

   

 

به گزارش شمال نیوز ، مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: مشترکانی که در سال ۱۴۰۱ از یک میزانی پایین‌تر گاز مصرف کنند قبض آن‌ها رایگان محاسبه خواهد شد.

او افزود:این بسته‌های تشویقی در مشترکان زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مدارس ویژه تر خواهد بود و اگر میزان مصرف آن‌ها در سه پله اول قرار بگیرد هزینه گاز آنها رایگان است

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: گاز مشترکان مازندرانی پارسال قطع نشده بود و امسال نیز تاکنون جریان گاز قطع نشده است.

مایلی رستمی گفت: مصرف گاز استان امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال درصدی کاهش داشت که نشان از صرفه جویی مردم است اما نسبت به ماه گذشته مصرف گاز استان ۲ برابر شده است.

یک میلیون و ۸۰۰ مشترک خانگی و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مشترک صنعتی در استان وجود دارند.

بر اساس مصوبه دولت در ایام سرد سال، مشترکان اگر در هر ماه کمتر از ۲۰۰ متر مکعب گاز مصرف کنند، از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

بر اساس این مصوبه مصرف‌کنندگان اگر مصرف گاز را به نسبت سال‌های ۹۶ و ۹۷ حدود ۱۰ درصد کاهش دهند، گاز بهای آن‌ها با ۱۵ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد.

بخاری‌های موجود در بازار هر ۱۰ ساعت حدود ۶ مترمکعب گاز مصرف می‌کنند که با خاموش کردن یک بخاری روزانه تا ۲۴۰ مترمکعب می‌توان صرفه جویی کرد و کاهش ۲ درجه‌ای دمای محیط نیز سبب صرفه جویی ۶ درصدی گاز طبیعی در سامانه‌های پکیج مشترکان می‌شود.

استفاده از پوشش گرم در منزل، استفاده نکردن از شومینه به دلیل بازدهی پایین، نصب پرده بر روی پنجره‌ها ، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره ها و درها، عایق‌بندی لوله‌های‌ آب گرم رادیاتور و بستن خروجی کانال های کولر از راهکارهای کاهش مصرف گاز در بخش خانگی است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.037 seconds.